Hoe wij een geweldige familie erbij kregen

Jaxx 12-03-2018
Ik was op zoek naar een hond. Al maanden lang bij asiels in Nederland was ik aan het kijken. Maar wat ik erg frustrerend vond was dat bijna geen enkele hond bij kinderen onder de 12 jaar geplaatst kon worden. Via marktplaats kwam ik een advertentie tegen van "hulp doet leven" Ik heb met Wendy heel lang aan de telefoon gesproken over mijn situatie en de wens voor een hond. De openheid en eerlijkheid wederzijds deed mij besluiten om te komen kijken naar de honden. 13 mei 2017 ging er een deur boven een dierenwinkel open waar in eerste instantie 6 enthousiaste honden mij en me 2 kinderen kwamen begroeten. Allemaal leuke honden, allemaal jonge honden van ong 4 maanden oud. Maar er was maar 1 die mij en me kids super leuk vond. Begrijp me goed, wij werden uitgekozen en niet andersom. Dus na de overeenkomst en goede afspraken gingen wij naar huis met ons nieuwe gezinslid. Jaxx een reu, 4 maanden oud, gezond, speels, blij en wat later bleek enorm waaks. Geen hond voor achter in een mandje op de fiets, maar slim en stoer om direct al naast de fiets mee te kunnen. Inmiddels zijn we 10 maanden verder. We zijn meer dan gelukkig met het feit dat Jaxx toen ons heeft uitgekozen. Want hij is stoer, cool, enorm speels, zelfstandig, heeft erg veel energie, is beresterk, stapeldol op kinderen van alle leeftijden is lief voor onze katten en bezoekers zijn welkom zolang ze niet bij zijn mand komen. Jaxx is niet de gemakkelijkste hond, maar met duidelijkheid, discipline en regelmaat leren we elkaar begrijpen. En Jaxx heeft bijzondere karakter eigenschappen die ons schep, allert en actief houden. En dat is nou juist wat we zo leuk aan hem vinden. Dus zijn wij Wendy en de stichting hulp doet leven en alle vrijwilligers zo dankbaar dat door hun werk Jaxx op ons pad is gekomen. En als een kers op een taart zijn wij een familie rijker. Jaxx zijn familie. Inmiddels hebben we 2 reünies gehad met zijn moeder en zusjes. En ook deze honden zijn geweldige maatjes voor hun baasjes geworden. Ze zijn gezond en super gezellig om samen wandelingen mee te maken. Ook dit is tot stand gekomen door de stichting hulp doet leven. Dus beste lezer al met al zijn wij dankbaar. Maar bovenal heb ik een enorm respect voor deze organisatie, want honden redden is niet het enige dat ze doen. Ze proberen er alles aan te doen om zoveel mogelijk zwerfhonden in Roemenië te steriliseren. Er zijn teveel zwerfhonden om ze allemaal te kunnen redden. Maar stichting hulp doet leven doet veel om nog meer leed te voorkomen. Ik hoop dat ze nog heeeeeel lang dit fantastische werk blijven doen. Groetjes Sylvia Meijer

Nieuw bericht